• Slovak
  • English
  • Deutsch
  • Русский
  • Français
  • Português
  • Español
  • Italiano
  • 中文
  • Korean
  • Magyar
  • Polski

4 ZÁSADNÉ CHYBY V REKLAME, KTORÉ ROBÍ 95% PODNIKATEĽOV
6. 06. 2017

Ak chcete patriť medzi 5% podnikateľov, ktorí nevyhadzujú na marketing svoje peniaze von oknom, vyvarujte sa týmto 4 najčastejším chybám. Kvalitná reklama nie je len o jednej podarenej kampani, ale o tom, že sa reklame a prezentácii firmy venujete kvalitne, dlhodobo a zapájate do toho celý svoj biznis od jeho počiatkov. (Firma bez reklamy?)Bratislava

1. Prvá základná chyba je, ak je vaša kampaň a marketing zameraný príliš všeobecne a nie je zrejmé, čím chcete zaujať. Ako to zmeniť? Vcíťte sa do kože svojho cieľového publika a predstavte si, že zameriavate marketingový text na konkrétneho človeka. Pokiaľ je obsah príliš všeobecný, nikto sa s ním nestotožní a nebude pokračovať v prieskume ďalej, aby zistil dodatočné informácie o produkte alebo službe. Ak je kampaň nastavená neefektívne, tak sa celý proces skončí hneď v úvode.

2. Skvelá kampaň je na svete, ale beží len jednorázovo. Chyba. Podnikatelia majú často pocit, že marketing treba robiť len vtedy, kedy majú akciu alebo keď sú klienti ochotní nakupovať (napr. pred Vianocami). Často sa pri našich klientoch stretávame s tým, že do propagácie investujú len sezónne, lebo ich produkt v máji nikto nenakupuje a myslia si, že propagácia nemá zmysel. Verte nám, že takto to nefunguje a k tomu, aby ste získali dôveru zákazníkov musíte byť „na očiach“ po celý rok. Až potom sa jedného dňa skrátka všetko rozbehne a váš rozbehnutý vlak už nikto nezastaví.

3. Marketing nie je len o predaji. Čo si pod pojmom marketing predstavujete vy? Veľa podnikateľov má pocit, že marketing je len o predaji a stačí pripraviť newsletter, kde použijete všetky predajné triky a rozpošlete do databázy klientov. Ruku na srdce, koľko vám chodí objednávok? Naša rada znie, nerobte marketing ako olympiádu predajných techník. Dnes to už bohužiaľ nefunguje. Namiesto toho vám odporúčame predávať vašim klientom nie predajné techniky, ale vaše skúsenosti, pomáhajte im riešiť ich problémy a vzdelávajte ich v tom, v čom podnikáte.

4. Ďalším mínusom je, ak vaša reklama alebo celkový marketing správne nekomunikuje s klientom a nepodnecuje k akcii. Ideálne by to malo fungovať tak, že si vytvoríte marketingový plán ako strategický proces, v ktorom chcete, aby zákazník niečo urobil. Môžete začať tým, že im ponúknete nejakú príležitosť, v ďalšom kroku im pomáhate túto príležitosť chytiť za správny koniec a nakoniec im ponúknete váš produkt alebo službu. Všetky časti na seba nadväzujú a sú prepojené výzvou k akcii. Nezabudnite však vždy jasne popísať akciu, ktorá nasleduje.

Efektivita marketingu a vašich kampaní sa nijako nemeria. Všetko v marketingu je len test. Môžete mať skvelý produkt, prepracovanú stránku, výbornú cenu, ale pokiaľ nepodáte klientom správu, ktorá ich osloví a nezvolíte správny marketingový kanál – neuspejete.  Poznáme veľa reálnych prípadov, kedy naši klienti vo svojej kampani urobili drobnú zmenu a na celú kampaň to malo pozitívny efekt. Niekedy naozaj stačí zmeniť len slovo a všetko bude inak. Chcete tvoriť kampaň a neviete ako? Prečítajte si na našom blogu základné pravidlá pri tvorbe billboardov a megaboardov.

Eunica Media, s.r.o. © 2016