Jednoznačne je zima sezóna, kedy značky na rôznych trhoch zintenzívňujú svoje marketingové úsilie. Kvôli blížiacim sa sviatkom, obdobiu voľna, obdobiu darčekov, užívania si. Tá tohtoročná je trochu iná, kvôli všeobecne známym celosvetovým problémom s koronou, avšak stále pretrvávajú rovnaké princípy pri tvorbe „zimnej“ outdoorovej reklamy a taktiež vzniklo zopár kreatívnych kampaní, ktoré majú šťavu.
Teplá a svetlá farba je lepšia
Zima je studená, vlhká a tmavá, čo je len jeden z dôvodov, prečo máme počas zimy tendenciu túžiť po pohodlí a teple. Teplé farby fungujú dokonca aj z praktického hľadiska, pretože svetlé reklamy v exteriéri ostro kontrastujú so zimným pozadím a sú oveľa efektívnejšie pri prvotnom oslovovaní okoloidúcich.
Kombinované kampane poskytujú lepšie pokrytie cesty zákazníka
Chladné a náročné poveternostné podmienky majú tendenciu vyvolávať nárast na online trhoch , pričom odhadom tretina zákazníkov nakupuje cez zimu viac týmto spôsobom.
Avšak tohtoročné sociálne dištancovanie sa počas roka zapríčinilo zvýšenú túžbu zapojiť sa do hmotného sociálneho prostredia a povzbudzuje mnohých ľudí, aby počas sviatočného obdobia nakupovali offline. Kvôli tomu investujte do kombinovaných marketingových kampaní, ktoré poskytujú lepšie pokrytie typickej nákupnej trasy zákazníka. Z pohľadu na domácnosti v OOH to znamená zacielenie na rušné miesta pri cestách a nákupných centrách. A Vianocami to nekončí! Pamätajte na zimné výpredaje!
Emotívny a pútavý obsah funguje dobre
Už sme sa dotkli toho, ako počas zimy túžime po teple, zábave a ľudskej interakcii. To je určite niečo, čo by značky mali hľadať pri svojich sezónnych marketingových kampaniach. Konkrétnejšie by sa značky mali usilovať o vytváranie emotívnych reklám, ktoré preniknú do vhodných tém, ako sú rodina, milostný vzťah a láska, pokiaľ je obsah relevantný aj pre produkt alebo službu, ktorú chcú predať.
Nostalgia môže byť kľúčovým marketingovým nástrojom
Marketing nostalgie je v modernej dobe čoraz častejšou taktikou a hoci je životaschopný po celý rok, zdá sa, že má mimoriadne zásluhy hlavne počas sentimentálnych mesiacov zimy.
Tento výraz označuje kampane, ktoré využívajú pozitívne kultúrne spomienky z predchádzajúcich desaťročí a vytvárajú emotívny háčik, ktorý v poslednej dobe úspešne využívajú značky ako Microsoft, Coca-Cola a Lego. U nás spomeňme notoricky známu Kofolu, či niektoré značky piva.
Chcete pomôcť pri vytváraní vašej marketingovej stratégie a plánu? Naši mediálni stratégovia sú vám k dispozícii!