• Slovak
  • English
  • Deutsch
  • Русский
  • Français
  • Português
  • Español
  • Italiano
  • 中文
  • Korean
  • Magyar
  • Polski

AKO STANOVIŤ MARKETINGOVÝ ROZPOČET ?
22. 01. 2018

014059539

Množstvo našich klientov sa nás pýta: “Ako si mám stanoviť marketingový rozpočet?” Radi pomôžeme.
Pokiaľ nie ste marketingový expert, neuvažujete o tom, koľko peňazí by malo ísť do marketingových kampaní.
Skúste zistiť, čo bude najlepšie pre vašu spoločnosť. Každá spoločnosť je iná a má individuálne potreby. Existuje ale  jednoduchý spôsob, ako dostať vaše podnikanie na správnu cestu pri plánovaní marketingového rozpočtu.

Stanovenie obratu
Jedným z prvých krokov na stanovenie marketingového rozpočtu je stanovenie celkových príjmov.
Porozprávajte sa s finančným riaditeľom, finančným oddelením alebo účtovníkom a zistite si svoje hrubé príjmy alebo predpokladané príjmy. Hrubé príjmy – získané príjmy alebo inak celkový obrat.

V prípade nášho marketingového rozpočtu budeme hovoriť, že hrubé príjmy našej spoločnosti za toto účtovné obdobie sú 100 000 EUR.

História a veľkosť spoločnosti
Ste nová spoločnosť alebo už staršia etablovaná spoločnosť? Nová spoločnosť myslíme 1-5 rokov na trhu, etablovaná viac ako 5 rokov s trhovým podielom a lojálnymi zákazníkmi.

Pre náš príklad si povedzme, že spoločnosť je začínajúci start-up, má asi 2 roky, a má 11 zamestnancov.

Marketingové rozpočty pre nové spoločnosti
V prípade nových spoločností by mal byť marketingový rozpočet minimálne 12 -20% vašich hrubých príjmov. Zdá sa to veľa? Nie. Zvlášť pre menšiu spoločnosť!
Premýšľajme o tom takto: Máte úžasný nový produkt alebo službu – jedinečnú vo vašom odvetví. Ale nikto nekupuje. Prečo? No, pravdepodobne preto, že netušia, že existuje.
Takzvaná „šeptanda“ urobí svoje najmä medzi známymi, ale  nové spoločnosti potrebujú podniknúť ďalší krok. Marketing by mal byť teraz dôležitou činnosťou týchto mladých spoločností; nielen prináša nových zákazníkov a potenciálnych zákazníkov, ale vytvára vašu značku v odvetví. Ako náhle je vaša značka známa, môžete zvážiť zníženie marketingového rozpočtu.

Marketingové rozpočty pre etablované spoločnosti
Pre etablované spoločnosti by mal byť rozpočet aspoň 6 -12% vašich hrubých príjmov. Menej ako pri začínajúcich firmách. Už etablované značky nemusia predávať tak ťažko. Majú svojich verných zákazníkov, ktorí sa vracajú. Takže rozpočet smerujú hlavne na získanie nových zákazníkov. Pravdaže, nezabúdajú ani na tých starých.

Napríklad naša malá spoločnosť s obratom 100 000 EUR sa rozhodla prideliť 15% svojich hrubých príjmov na marketing. Tak sme dosiahli marketingový rozpočet vo výške 15 000 EUR na naše obdobie.

Vidíte, matematika môže byť niekedy jednoduchá.
Hoci neexistuje magické číslo pre každú spoločnosť, pokiaľ ide o stanovenie marketingového rozpočtu, tieto percentá sú skvelým východiskovým bodom, takže môžete začať s vašimi marketingovými stratégiami.
Kde finančné prostriedky rozdelíte, je predmetom ďalších prieskumov. Nezabudnite na outdoor. Ten Vaše puzzle skvelo doplní a znásobí ostatné marketingové aktivity.
marketing-rozpocet

Chcete pomôcť pri vytváraní vašej marketingovej stratégie a plánu? Naši mediálni stratégovia sú vám k dispozícii!

Kontaktný formulár:

potvrdzujem, že som sa oboznámil s Pravidlami ochrany osobných údajov a týmto udeľujem výslovný súhlas so spracúvaním mojich osobných údajov