Reklama a psychológia neoddeliteľne patria k sebe. Veď pre koho je reklama určená? Pre ľudí. A má ovplyvňovať naše vedomie a podvedomie, našu psychiku. A tým nás posunúť ku vnímaniu značky, tovaru, služby a k jeho zakúpeniu.
Je známych množstvo psychologických prepojení s reklamou a marketingom. Toto je jedno z nich. „Čím častejšie niečo vidíme, tým viac sa nám to páči.“
Psychológ Robert Zajonc, pôvodom z Poľska, v experimente v roku 1968 skúmal efekt obyčajného vystavenia (situácia, keď je akýkoľvek podnet prístupný vnímaniu človeka, vedome alebo nevedome) tak, že ukazoval ľuďom obrázky so symbolmi, ktoré sa rozlične často opakovali. Ľudia z experimentu tvrdili, že čím častejšie nejaký symbol videli, tým viac sa im páčil.
Opakované vystavenie nejakej značky, firemného názvu, vytvára jej obľubu a preto tento fenomén využívajú marketéri v reklame. „Reklamný priemysel vždy prisudzoval veľký potenciál efektu vystavenia“ , hovorí R. Zajonc.
Teraz, keď všetci “vybehneme do ulíc”, využite to aj Vy.
Chcete pomôcť pri vytváraní vašej marketingovej stratégie a plánu? Naši mediálni stratégovia sú vám k dispozícii