Spomínate si ešte na masívne reklamné kampane, ktoré na prvý pohľad ani reklamami neboli a prezentovali sa skôr ako bojovníci za nápravu najväčších nespravodlivostí sveta? Boj proti znečisťovaniu životného prostredia, rasizmu, AIDS. Takto komunikuje firma Benetton. Ale, ide im naozaj o riešenie celosvetových problémov? Naozaj to nemá nič spoločné s komerčnou reklamou?
Na každom plagáte v outdoore je vždy malý zelený obdĺžnik UNITED COLOURS OF BENETTON. Reklama spoločnosti Benetton je v tomto prípade skrytá, ale dá sa nájsť. Spojenie sociálnej a humanistickej tematiky s inzerujúcou firmou nechýba. Reklama takéhoto druhu upozorňuje na hodnoty, ktoré považuje inzerent za dôležité a je určená cieľovej skupine, pre ktorú sú tieto hodnoty tiež dôležité. A toto je ten simulačný podnet k zaujatiu a spustenia akcie – nákupu.
Benetton komunikuje: Sme úplne jedineční, iní v tomto svete plnom komerčnej bezduchej reklamy. Trápia nás dnešné problémy tak isto ako Vás. Máme vyššie ciele, chceme bojovať proti nespravodlivosti. Tým, že budeme na nespravodlivosť verejne upozorňovať, nie sa jej vyhýbať. Naše hodnoty sú prezentované na našich výrobkoch a tým, že budete nosiť naše výrobky, hlásite sa tiež k týmto hodnotám.
Odvážne? Ale úspešné…tak nebojme sa a buďme iní tiež!
Chcete pomôcť pri vytváraní vašej marketingovej stratégie a plánu? Naši mediálni stratégovia sú vám k dispozícii!