-
INŠPIRÁCIA: VEĽKÁ NOC NA BILLBOARDOCH
27. 03. 2018Neklamným znakom blížiacich sa sviatkov jari sú predlžujúce sa dni, spev vtákov, či pomaly sa zobúdzajúca príroda. Naplno nás upozorňujú na blížiace sa sviatky aj obchodné domy plné korbáčov, veľkonočných dekorácií a širokej ponuky dobrých jedál a drinkov. A prečo nevyužiť outdoorovú reklamu na propagáciu veľkonočnej ponuky? Podľa prieskumov ľudia strávia Veľkonočné sviatky v kruhu […]
-
ŽIVOT SI TREBA VYCHUTNÁVAŤ. INŠPIRÁCIE OD VINÁROV
23. 03. 2018Život si treba vychutnávať. Aj týmto smerom sa uberajú kreatívci pri zadaniach od výrobcov alebo distribútorov vína na vytvorenie grafiky, ktorá zaujme a nezanikne v spleti vizuálov. Víno ako oslava života, víno z čistej prírody bez chemikálií a konzervantov. Reklama zameraná na cieľovú skupinu súčasných mileniálov – žiť každý deň a v súlade s prírodou. Víno luxusné . Cieľová […]
-
INŠPIRÁCIA: LEGO NIELEN PRE DETI
19. 03. 2018Každý z nás pozná ten úžasný svet stavebníc LEGO. Reklamné kampane LEGO sú pochopiteľne mierené na najväčšiu cieľovú skupinu: deti. Malé, väčšie, mládež. Pre každú vekovú skupinu má LEGO svoje produkty. Kreatíva LEGO sa však vie zamerať aj na dospelákov. Na tých, ktorí vyrastali s LEGOm. A mieri na nostalgické spomienky na tie úžasné detské […]
-
INŠPIRÁCIA: OBI RENOVUJÚCE BILLBOARDY
13. 03. 2018Aj v Nemecku je konkurencia veľká, stovky obchodov s počítačmi, oblečením, kozmetikou, jedným slovom, trh zahltený konkurentmi, službami, produktmi . Aby sme prežili v takej džungli, vždy musíme nájsť spôsoby, ako sa odlíšiť v dave mätúcej reklamy, byť originálny, ale relevantný. Najväčší reťazec v krajine s produktmi pre stavbárov, záhradu a domácich kutilov, OBI, sa rozhodol v roku 2014 trochu […]
-
BILLBOARDY PROPAGUJÚ AJ UMENIE
9. 03. 2018Outdoorová reklama nemusí slúžiť len komerčnej propagácii. Môže slúžiť aj propagácii umenia. Zaujímavá kreatíva zo Spojených arabských emirátov. Galéria Louvre Abu Dhabi láka návštevníkov, aby sa prišli pozrieť na výstavu svetoznámych obrazov. Prišla so skvelým nápadom, ako jednoducho a efektívne zaujať vodičov na diaľnici z Dubaja do Abu Dhabi. V spolupráci s kreatívnou agentúrou a rozhlasovými stanicami vytvorili prehliadku, ktorou […]
-
Najväčší billboard na svete patrí FORDU
1. 03. 2018Ford je odteraz (22.02.2018) oficiálnym držiteľom titulu GUINNESS WORLD RECORDS pre najväčší billboard na svete po realizácii reklamy s rozlohou 5 265 m2 – ekvivalentu 20 tenisových kurtov – pre nové športové vozidlo Ford EcoSport (SUV) na ikonickej budove Espana v centre Madridu. Oficiálny zástupca GUINNESS WORLD RECORDS skontroloval 2 000kg ťažkú konštrukciu a potvrdil […]
-
AJ VEĽKÝ SHOWBIZNIS FUNGUJE V OUTDOORE
27. 02. 2018Keď spevák Axl Rose ukončil 23-ročný konflikt so svojimi bývalými spoluhráčmi zo skupiny Guns N ‘Roses a súhlasil s tým, že sa s nimi stretne na scéne v roku 2016, kapela svoje turné ohlásila neobvyklým spôsobom. Žiadne tlačové konferencie, diskusie a rozhovory s fotografovaním. Namiesto toho sa začali objavovať vo veľkých mestách bláznivé billboardy s logom kapely […]
-
KOMBINUJTE, MIXUJTE
19. 02. 2018Otázka na telo. Ak vás niekto požiada, aby ste mu povedali konkrétnu reklamu, je pravdepodobné, že si spomeniete na niečo, čo ste videli v televízii, alebo niečo, čo vyskočilo na vás v reálnom svete. Možno nejaká tajomná reklama, niečo ako nedávny „George“ alebo vianočná Kofola. Naopak, pravdepodobne to nebude nič zo sveta online. Prečo? Lebo […]
-
Pôsobenie farieb v reklame
12. 02. 2018Grafik psychológom? Áno, základnou súčasťou firmy by mal byť profesionálne vypracovaný Corporate Design Manuál, v ktorom sú definované logo firmy, typ písma, grafické motívy, vzory, firemné farby. Ale ako sme písali už v minulom príspevku, bezpodmienečné použitie iba týchto vizuálnych znakov môže byť na škodu. Stačí použitie loga v symbolickej veľkosti a dodržanie základných grafických princípov. V správne spracovanej grafike […]
-
ÚČINNÁ REKLAMA – BUĎME JEDINEČNÍ
5. 02. 2018ÚČINNÝ V REKLAME = JEDINEČNÝ A INÝ Spomínate si ešte na masívne reklamné kampane, ktoré na prvý pohľad ani reklamami neboli a prezentovali sa skôr ako bojovníci za nápravu najväčších nespravodlivostí sveta? Boj proti znečisťovaniu životného prostredia, rasizmu, AIDS. Takto komunikuje firma Benetton. Ale, ide im naozaj o riešenie celosvetových problémov? Naozaj to nemá nič spoločné s komerčnou […]